Dacă știi limbi străine, ești acasă pretutindeni. (Edmund de Waal) |
![]() |
Durata proiectului: anul școlar 2023-2024, întâlniri lunare în perioada octombrie-aprilie
Scopul proiectului:
Scopul principal al proiectului vizează creșterea calității educației, promovarea excelenței în inovare și internaționalizarea la nivelul instituțiilor de învățământ europene prin intensificarea cooperării transnaționale între furnizorii de educație, pentru îmbogățirea competențelor cheie (competențe multilingvistice, gândire critică și gândire creativă, de învățare continuă pe tot parcursul vieții, de lucru în echipă), pentru dezvoltarea și valorizarea talentului și a creativității.
Beneficiari:
La nivelul parteneriatului european, elevii clasele a VI-a vor deveni creatori de conținut artistic prin valorificarea imaginației, creativității și limbajului, utilizând cuvintele-cheie oferite suport pentru realizarea propriilor creații literare în limba română, franceză și engleză.
- Formarea gustului pentru creativitate al elevilor;
- Recunoașterea și promovarea diversității culturale și lingvistice;
- Dezvoltarea valorilor morale, estetic și civice;
- Dezvoltarea abilităţilor de comunicare;
- Cultivarea conștientizării sentimentului apartenenței la dimensiunea culturală europeană;
- Deschidererea către limba, cultura şi civilizaţia europeană.
Obiectivele proiectului:
- Asigurarea mobilității în educație prin colaborarea cadru didactic-elev, prin schimbul de idei ce vizează creativitatea;
- Stimularea interesului pentru creația artistică;
- Abordarea creativă ca o cale de înțelegere a sensului acțiunilor umane și a propriei vieți;
- Integrarea artistică şi ludică a zece cuvinte traduse în engleză și franceză;
- Abordarea transversală și co-disciplinară care promovează descoperirea culturală și artistică, vizând producții literare;
- Mobilizarea creativității elevilor în jurul capacităților expresive specifice limbilor română, franceză și engleză ca limbi de cultură și nu doar de studiu;
- Încurajarea creativității elevilor le va permite să stabilească o relație cu limbajul artistic, ca material de experimentare și creație.
Parteneri în desfășurarea proiectului:
- Biblioteca Liceului Teoretic „Ovidius”;
- Elevi din unități de învățământ naționale și internaționale interesați de lectura textelor; sau chiar provocarea la creație.
Acţiuni:
- Invitație pentru înscrierea în proiect adresată elevilor claselor a VI-a;
- Efectuarea întâlnirilor în sala de lectură a bibliotecii liceului;
- Stabilirea criteriilor de jurizare a creaţiilor concepute de elevi;
- Dezbateri referitoare la tematica textelor-suport relevante pentru conexiunea literatură-viață;
- Popularizarea acţiunilor cu ajutorul televiziunii şi a presei locale;
- Publicarea în revista liceului a unor articole care să sintetizeze activitățile elevilor;
- Finalizarea proiectului cu realizarea unei pagini web cu cele mai reușite creații.
Calendarul activităţilor:
- Promovarea proiectului în rândul elevilor
                           *octombrie 2023 - Cunoaşterea participanţilor şi formarea echipei/ atelierului
                           *noiembrie 2023 - Propunerea cuvintelor pentru conceperea creaţiilor :
Spune-mi zece cuvinte pe podium / Dis-moi dix mots sur le podium / Tell me ten words on the podium
Cele 10 cuvinte sunt :
- adrenalină / adrénaline / adrenalin
- pricepere / prouesse / skill
- evadare / échappée / escape
- start greşit / faux départ / false start
- mental / mental / mental
- a se agăţa de o coardă / s’encorder / to rope up
- colectiv / collectif / collective
- în afara jocului / hors-jeu / offside
- campion / champion / champion
- pauza dintre meciuri / aller aux oranges / half-time
- Ateliere de scriere creativă (poezie, proză)
                           *ianuarie, februarie 2024 - Jurizarea creaţiilor propuse
                           *martie 2024 - Întâlnirea cu reprezentanţii atelierului de creaţie şi premierea participanţilor
                           * aprilie 2024
Diseminarea proiectului:
- Publicarea pe site-ul liceului a creațiilor realizate de elevi în urma întâlnirilor din cadrul proiectului;
- Transmiterea unui comunicat de presă ce va sintetiza activitatea din cadrul proiectului;
- Diseminarea de către elevii implicați a achizițiilor afectiv-cognitive dobândite în articole publicate pe site-ul liceului, cât și prin relaționarea directă cu ceilalți elevi ai liceului, asigurând astfel continuitatea proiectului.
Coordonatori
prof. Dima-Aldea Nadina
prof. Ionescu Florentina
prof. Trifan Deniz